×

Unik, Masjid Ini Tempat Bertemunya Jodoh?

Di ranah publik media sosial Malaysia hangat diperbincangkan adanya masjid dengan nama yang cukup unik.

Dilansir dari Oh! Media, masjid yang diberi nama Masjid Jami’ Desa Temu Jodoh ramai dikunjungi apalagi ketika hari raya Idul Fitri lalu.

Kebanyakan dari pengunjung masjid yang beralamat di Chaah Segamat Johor Darul Takzim ini adalah anak muda. Sekadar untuk sholat atau yang tak kalah menarik adalah untuk foto-foto bersama dengan aksi yang kocak.






Yang tak lupa lagi adalah mereka mengunjung masjid tersebut untuk memanjatkan doa. Doa yang mereka panjatkan sangat spesifik, apalagi kalau bukan untuk segera dipertemukan dengan jodohnya–seperti nama masjidnya. Sayangnya, mereka berdoa bukan di dalam masjid melainkan tepat di depan tulisan masjid tersebut.

Tingkah polah anak muda ini tentu mengundang komentar sejumlah pengguna media sosial Malaysia.

“Soft reminder, jumpa je masjid sebaiknya solat sunat tahyatul masjid sbb kita datang rumah Allah. bukan dtg singgah bergambar (siap doa jodoh pulak depan pintu masjid) lepas tu blah. kita bukan kurang ajar dengan manusia tau. tapi kurang ajar dengan Allah! apakah kita ini?! Allah.” komentar akun Alis Gumoho di laman Oh! Media.

“Di masjid ni lah kereta saya rosak semasa pulang hari raya..di masjid ni lah saya berdoa semoga dipermuhdahkan urusan..dan selesainya solat datang seorang pakcik bernama jamaluddin menumpangkan kami sekeluarga semeetara menunggu siang…alhamdulillah kami dipertemukan olehNya.” ucap Hidayu Azali di laman yang sama.

Tentu saja, berdoa meminta jodoh tak harus mengunjungi masjid ini kan? [Paramuda/ BersamaDakwah]